PRODUCTE D'ANDORRA

SIT.AD - ©ST! 2016
UNA AGÈNCIA CREATIVA ANDORRANA
20
ABRIL
Marca personal

‘Personal branding’: diferencia’t, sigues creatiu i actua

Per competir i prosperar en un mercat cada cop més complex és imprescindible diferenciar-se, innovar i aportar allò que el client, consumidor o usuari, espera d’aquella marca. No n’hi ha prou amb generar el desig de consum per vendre més o prestar més serveis. No n’hi ha prou amb una bona campanya comercial. No n’hi ha prou amb oferir qualitat i bon servei. Com bé saben els professionals del màrqueting, perquè una marca funcioni és necessari tot això i, sobretot, moltes hores de recerca, d’estratègia, tàctiques, planificació i execució.

Bona part de la teoria dels mercats serveix també en l’esfera personal. En els darrers anys ha proliferat entre les persones amb projecció pública el desenvolupament de la marca personal. Qui vol ser algú en l’escenari actual necessita una bona marca personal per posicionar-s'hi, arribar a l’objectiu i, el més difícil, mantenir-s'hi.

Agafem com a exemple un alt directiu. Davant l’opinió pública, d’alts directius n’hi ha de tota mena: bons i no tan bons, intel·ligents i no tan intel·ligents, divertits i avorrits, amb carisma, amb talent, amb do de gents... La definició d’alt directiu s’ha convertit en el que en màrqueting anomenem un ‘genèric’, com l’aspirina o els dònuts.

Per deixar de ser un genèric cal diferenciar-se, destacar. Però com?

Construir una bona marca personal requereix recerca i voluntat de construir. Com en una empresa, el primer que cal fer és una autodiagnosi i disposar d’un DAFO personal i, a partir d’aquí, construir amb uns bons fonaments allò que volem projectar per assolir els nostres objectius.

No n’hi ha prou amb destacar perquè s’és el millor o perquè s’és l’únic. Una bona marca personal que perduri en el temps i que sigui efectiva necessita altes dosis de passió, creativitat, autoestima, talent, poder de seducció, capacitat de reinventar-se i sobretot saber arribar al públic, a l’opinió pública. Una bona marca personal no s’improvisa i, per tant, cal desenvolupar el personatge que volem projectar tenint en compte diversos aspectes fonamentals: el discurs, el públic, els escenaris, els moments o la posada en escena, entre altres, sempre de manera pautada i planificada per garantir-ne l’efectivitat. Als exàmens s’hi va sabent la lliçó si volem aprovar.

ESTEM A LA VOSTRA DISPOSICIÓ
Contacteu-nos

PRODUCTE D'ANDORRA