PRODUCTE D'ANDORRA

SIT.AD - ©ST! 2016
UNA AGÈNCIA CREATIVA ANDORRANA
20
ABRIL
Comunicació de crisi, estratègia

Transparència, recerca i informació, les claus per afrontar la comunicació de crisi en casos com el de Volkswagen

Transparència, recerca i informació, aquestes són les línies d’actuació clau en cas d’una crisi com l’afrontada per Volkswagen. Així ho explica el consultor i fundador de ST! Àlex Terés, a Ràdio Nacional d’Andorra.

El primer que s’ha de fer és establir un gabinet de crisi que ens permeti actuar amb sinceritat i transparència, ja que al final tot s'acaba fent públic. Avaluar la situació i admetre que s'han fet les coses malament és un primer pas de cara a l'opinió pública. Aquest pas ha d’anar acompanyat per un pla de xoc el més aviat possible.

El comitè de crisi ha de tenir tota la informació necessària per poder fer un bon pla de comunicació i operacions a tots els nivells des del punt de vista empresarial, així com per evitar possibles sorpreses futures.

Així, cal fer una intensa recerca per saber què s’ha fet malament, per què i qui o quins n'han estat responsables, i a partir d’aquí construir un missatge nou assenyalant que s’ha identificat el problema i que s’hi han posat certes solucions.

La informació ha d’arribar a tots els prescriptors com els representants i concessionaris, que han de ser instruïts amb les noves bones pràctiques i portar a la pràctica una comunicació comercial encertada que vagi en la línia de superar els nous reptes plantejats.

En definitiva, cada vegada és més important tenir planificada la nostra comunicació i no deixar-ho a la improvisació. Malgrat que les crisis no es poden preveure, és essencial tenir clars els protocols d’actuació per procurar no haver d’activar-los mai.

L’entrevista sencera, al següent enllaç: entrevista

ESTEM A LA VOSTRA DISPOSICIÓ
Contacteu-nos

PRODUCTE D'ANDORRA